fredag den 13. juni 2008

Billedbehandling, fortsat

... og her er han så igen i beskåret tilstand (det er altså osse et andet billede!). Jeg har været Picasa-bruger længe, men jeg har egentlig aldrig før brugt redigeringsfaciliteterne (men blot muligheden for at lægge billeder på nettet). Jeg var overrasket over, hvor let det er at arbejde i programmet - selv om jeg ikke burde være det; det er jo Google-familien.
Men naturligvis er der funktioner, man kunne ønske sig, fx. en nem måde at fjerne den skygge, man kan se på væggen på dette billede.
Men det er sjovt at arbejde med billeder, så det tror jeg helt sikkert, jeg vil gøre meget mere ud af det i fremtiden. Det er jo en gammel sandhed, at langt de fleste billeder kan forbedres gennem lidt beskæring og andre småtricks.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Jette Mehlsen sagde ...

Hej "Turbo-Arne"!
Din sene start taget i betragtning, er du godt nok kommet langt med 23 ting - det er flot.
Hilsen Jette
ps. må man gerne holde vilde dyr i København?

Arne sagde ...

Hej Jette, han er da - som du kan se - ikke spor vild! Tvært imod er han skam meget fredelig og kælen - og sådanne må man gerne holde i København. Man behøver oven i købet ikke at holde ham i snor, når han går ud!
Og sådan her kan man faktisk bo i København:
http://www.e-pages.dk/bl/35/43
- og det ligger i et grønt område!